Deklaracja dostępności

Szkoła Podstawowa im. Juliusza Słowackiego w Zachełmnej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.spzachelmna.szkolnastrona.pl.

Data publikacji strony internetowej: 2021-07-01.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-03-27.

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Szablon strony jest zgodny w 100% z WCAG 2.1 na poziomie AA, jednak niektóre treści publikowane przez redaktorów na stronie mogą niespełniać wymagań standardu. Problemy, które mogą wystąpić:

  • Niektóre zdjęcia i grafiki nie posiadają opisów alternatywnych.
  • Niektóre filmy nie posiadają napisów.
  • Niektóre dokumenty elektroniczne jak np. PDF mogą nie być dostępne cyfrowo.
  • Niektóre treści mogą niespełniać minimalnych wymagań kontrastu.

Redaktorzy naszej strony cały czas pracują nad dostępnością zamieszczanych materiałów.

Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej

Deklarację sporządzono dnia: 2021-07-01.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Krystyna Stypuła, e-mail: spzachelmna@budzow.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 338740020. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Informacje na temat procedury odwoławczej

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Szkoła Podstawowa im. Juliusza Słowackiego w Zachełmnej mieści się w budynku pod numerem 112, który jest częściowo przystosowany do obsługi osób niepełnosprawnych. Szkoła składa się z dwóch budynków połączonych przewiązką, jest to nowy budynek sali gimnastycznej i szkoły. Do budynku szkoły prowadzi główne wejście (drzwi dwuskrzydłowe) od strony północnej, które jest zadaszone i wykonane z trzech stopni schodowych, bez podjazdu ułatwiającego wejście. Do budynku sali gimnastycznej wchodzi się od strony boiska sportowego (drzwi dwuskrzydłowe), wejście jest wyposażone w podjazd dla niepełnosprawnych. Oba wejścia są ogólnodostępne w godzinach pracy szkoły. Przy głównym wejściu znajduje się dzwonek, osobami oddelegowanymi do udzielania informacji  są pracownicy obsługi.  Do budynku szkoły można wejść wejściem od strony zachodniej, które nie jest  dostosowane do osób niepełnosprawnych, stanowi wyjście ewakuacyjne. Budynek szkoły jest  trzykondygnacyjny nie posiada wind, pochylni, platform przy schodach. Budynek sali gimnastycznej posiada windę dla niepełnosprawnych oraz wyjście ewakuacyjne od strony północnej do szkolnego ogrodu. Nad wejściem do budynku nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Na parterze przy wejściu głównym w pokoju nauczycielskim jest  podgląd monitoringu obejmujący wejście główne, wejście boczne, wejście do budynku sali gimnastycznej, wejście do kotłowni, boisko szkolne, ogród szkolny, korytarze na każdym piętrze i klatkę schodową. Budynek sali gimnastycznej posiada monitoring: antresoli, sali, klatki schodowej, sali oddziału przedszkolnego. Przy budynku szkoły nie zostało wydzielone miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Toalety wewnątrz budynku nie są przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. W budynku sali gimnastycznej są dwie toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Drogi ewakuacyjne wewnątrz budynku szkoły i sali gimnastycznej są oznakowane. Na terenie szkoły nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.

Informacje dodatkowe

Wniosek o zapewnienie dostępności

Zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2020 r. poz. 1062), każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować podmiot publiczny o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, o których mowa w art. 6 pkt 1 lub 3 ustawy.
Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, zwanym dalej „wnioskiem o zapewnienie dostępności”.
Wniosek o zapewnienie dostępności jest wnoszony do podmiotu publicznego, z którego działalnością jest związane żądanie zapewnienia dostępności zawarte we wniosku.
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:

  1. dane kontaktowe wnioskodawcy,
  2. wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym,
  3. wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,
  4. wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.


Zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku, następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
W przypadkach uzasadnionych wyjątkowymi okolicznościami, gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności i zapewnia dostęp alternatywny.
W zawiadomieniu podmiot publiczny uzasadnia swoje stanowisko, w szczególności wskazuje okoliczności uniemożliwiające zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku
Wnioski o zapewnienie dostępności można składać:

  • drogą pocztową na adres: Szkoła Podstawowa im. Juliusza Słowackiego w Zachełmnej, Zachełmna 112, 34-211 Budzów
  • wysyłając e-mail na adres: spachelmna@budzow.pl
  • osobiście w siedzibie szkoły , w godzinach 7.30 - 15.00

 

=> Wzór wniosku o zapewnienie dostępności

NA GÓRĘ